در مایکروسافت؛

برپایی بزرگداشت قربانیان فلسطینی باعث اخراج کارمندان شد

مایکروسافت 2 کارمندی که در مقرهای این شرکت بدون اجازه مراسم دعای شبانه برای قربانیان فلسطینی طی جنگ رژیم صهیونیستی با حماس برگزار کرده بودند را اخراج کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آسوشیتدپرس، این 2 کارمند اعلام کردند اواخر روز پنج شنبه و با یک تماس تلفنی، چند ساعت پس از برگزاری یک رویداد در پردیس شرکت واقع در واشنگتن از اخراج خود باخبر شدند.

هر دوی آنها نیز جزو ائتلاف «نه به آزور برای آپارتاید» کارمندان این شرکت بودند که مخالف فروش فناوری رایانش ابری آن به رژیم صهیونیستی هستند. البته این کارمندان مدعی هستند رویدادی که برگزار کردند مشابه رویدادی بود که دیگر کارمندان تحریم شده توسط مایکروسافت برای افراد نیازمند برگزار کرده اند.

عبدو محمد محقق داده و یکی از کارمندان اخراجی در این باره می گوید: بسیاری از کارمندان مایکروسافت اعضای خانواده، دوستان و عزیزان خود را از دست داده اند. اما این شرکت واقعا نتوانسته فضایی برای ما فراهم کند تا بتوانیم دورهم جمع شویم و غم خود را به اشتراک بگذاریم و خاطره افرادی که دیگر نمی توانند از خود دفاع کنند را گرامی بداریم.

از سوی دیگر مایکروسافت دیروز اعلام کرد برخی کارمندان را با توجه سیاست های داخلی خود اخراج کرده اما از ارائه جزئیات در این باره خودداری کرد.

محمد که اهل مصر است اکنون باید تا دو ماه آینده شغل جدیدی بیابد تا ویزای کاری اش تمدید و از دیپورتش اجتناب شود.

دیگر کارمند اخراجی حسام نصر نام دارد که به گفته او هدف از برگزاری این مراسم دعای شبانه احترام به قربانیان نسل کشی فلسطین در غزه و جلب توجه به همدستی مایکروسافت در این رویداد است زیرا فناوری شرکت توسط ارتش رژیم صهیونیستی استفاده می شود.

نظرات

captcha